Rekruttering
Analyse Danmark har indgående erfaring med rekruttering af respondenter/deltagere til fokusgrupper, dybdeinterviews og usability tests.
Rekrutteringen foregår typisk delvist via online-paneler, specialistnetværk og andre relevante kilder. Fra panelet udtrækkes en stikprøve selektivt med udgangspunkt i forskellige baggrundsvariable (køn, alder, geografi osv.) således, at den afspejler den ønskede målgruppe. De udvalgte respondenter modtager herefter et kort spørgeskema, som indeholder relevante (screenings-)spørgsmål for at sikre kvaliteten og målrette rekrutteringen til de kvalitative undersøgelser.
Hurtig og effektiv rekruttering
Der er en række fordele ved rekruttering via online-paneler:
-
- Tidsbesparende
-
- Målretning mod specifikke målgrupper
-
- Omkostningsreducerende
-
- Adgang til vanskelige målgrupper
I forbindelse med meget vanskelige målgrupper kan online rekruttering kombineres med rekruttering via andre kanaler (telefon, face2face). Analyse Danmark forestår også rekruttering med udgangspunkt i kunders egne respondentbaser.