Hvem er Analyse Danmark?

Analyse Danmark er et dansk analyseinstitut med nordisk fokus. Vi var blandt de første, der så de mange nye muligheder, som Internettet har skabt for analysebranchen gennem internetbaserede undersøgelser og hermed udfordrede de eksisterende mere traditionelle analyseinstitutter.

Men vi kan meget mere.

Kernekompetencer

Kundeanalyser og medlemsundersøgelser

Holdnings- og opinionsundersøgelser

Opbygning og drift af kunde- og medlemspaneler

Fleksible Analysemetoder

Metodevalget afhænger af problemstillingen, men oftest gennemføres vores kvantitative analyser som webbaserede undersøgelser, men vi mestrer naturligvis også de traditionelle dataindsamlingsmetoder som f.eks. telefon- (CATI) og postale undersøgelser.

Hvad angår de kvalitative undersøgelser, kan vi tilbyde en række forskellige metoder, som udføres af meget erfarne moderatorer. Her kunne f.eks. fokusgrupper, dybdeinterview eller online bulletin boards komme i spil.

De fleste metoder findes både på traditionel vis, hvor man møder respondenterne face-to-face og i onlineversioner, som blandt andet giver bedre muligheder for geografisk spredning og er mindre tidskrævende for respondenterne.

Mød teamet bag Analyse Danmark

Lær de passionerede mennesker bag vores succes at kende! Vores team består af dedikerede eksperter med forskellige baggrunde og kompetencer, der arbejder sammen for at levere de bedste løsninger til vores kunder.

Henrik Feindor Lyhne

Managing Director & Partner

(+45) 43 33 10 21
hfl@analysedanmark.dk

Marianne Hjelm Parastatis

Head of Qualitative Research

(+45) 43 33 10 28
mhp@analysedanmark.dk

Jesper Kromann-Larsen

Senior Research Consultant

(+45) 43 33 10 20
jkl@analysedanmark.dk

Medlemskaber

ESOMAR

Analyse Danmark er medlem af den internationale brancheorganisation ESOMAR (World association for market, social and opinion research), som bl.a. sætter branchestandarder for opinions- og markedsanalyse.

DI Rådgiverne

Analyse Danmark er medlem af DI Rådgiverne, som er DI’s branchefællesskab for viden- og rådgivningsvirksomheder.

Fokus er på den vækst, værdiskabelse og nytteværdi, som professionel videnrådgivning bidrager med i virksomheder og i samfundet generelt.

Kvalnet

Kvalnet fokuserer på udvikling og anvendelse af kvalitative metoder, herunder bl.a. at:

Bidrage til nye metoder indenfor den kvalitative metode

Etablere sparringsmøder og udvekslinger, så medlemmer får en adgang og ny viden inden for de kvalitative metoder

Fremme synligheden af kvalitativ metode i Danmark

Nordic Research Alliance

Analyse Danmark er medstifter af Nordic Research Alliance, som er et samarbejde mellem Analyse Danmark, svenske Novus, norske Respons Analyse, islandske Midlun og finske Otantatutkimus Oy.

Læs mere om Nordic Research Alliance her eller besøg Nordic Research Alliance’s hjemmeside.

Samarbejde – Nordic Research Alliance

Nordic Research Alliance er et samarbejde mellem Analyse Danmark, svenske Novus, norske Respons Analyse og finske Otantatutkimus Oy.

Analyse Danmarks deltagelse i dette samarbejde gør os til et naturligt valg, hvis man have udført analyser på det nordiske marked – og kun ønsker et kontaktpunkt, men lokal ekspertise i hvert af landene.


Vi kan tilbyde vores kunder mulighed for også at få gennemført både kvalitative og kvantitative undersøgelser af høj kvalitet i Sverige, Norge og Finland til en fornuftig pris. Samlet set har alliancen adgang til mere end 200.000 panelmedlemmer i de fire lande.

Partnerskabet bruges desuden til videndeling i forbindelse med produkter og metoder samt udvikling af fælles teknologiske platforme, til glæde for både partnere og kunder.

Novus er et analyseinstitut, etableret i 2006, med ambitionen om at kombinere traditionelle undersøgelsesmetoder med moderne medier.

Novus tilbyder ydelser inden for offentlig opinion, markedsføring og strategi som gennemføres med metoder som er tilpasset emne og målgruppe.

Novus’ Sverigepanel består af 50.000 svenskere.

Klik her for at besøge Novus’ hjemmeside.

Respons Analyse tilbyder en bred vifte af forskellige typer af undersøgelser, og er specialiseret inden for følgende områder:

  • Politiske meningsmålinger og andre holdnings- og opinionsundersøgelser
  • Kundetilfredshedsundersøgelser og Mystery Shopping
  • Undersøgelser inden for Medier og Kommunikation
  • Detailhandel og produktudvikling

Respons Analyses panel ResponsPanelet består af 45.000 nordmænd og er et af de største online paneler i Norge.

Klik her for at besøge Respons Analyses hjemmeside

Otantatutkimus Oy er et uafhængigt analyseinstitut etableret i 1980.
Otantatutkimus Oy er baseret i Helsinki i Finland og tilbyder såvel kvalitative undersøgelsesmetoder som kvantitative.
Otantatutkimus Oy’s panel består af 12.000 medlemmer.

Klik her for at besøge Otantatutkimus Oy’s hjemmeside.

Kontakt os for en snak om din næste undersøgelse

Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tøv ikke med at tage kontakt. Vi står klar til at rådgive og finde den bedste løsning til dine behov.
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig!

Kontakt os