Effektiviser jeres markedsføringsindsats
Detailhandelsanalyser
Der bruges store summer på markedsføring i og omkring detailhandelskæderne i Danmark; såvel af kæderne selv, som af leverandørerne. Derfor er det særdeles vigtigt at måle effekten af disse investeringer, uanset om der er tale om dagligvareforretninger, kiosksektoren, specialforretninger eller udvalgsvareforretninger.
Traditionelt har man målt resultaterne af markedsføringen i form af butikkernes salgstal, men i dag er dette i de fleste tilfælde ikke tilstrækkeligt, idet markedsføringen i detailhandelen ikke kun har det direkte salg som målsætning, men også indgår som en parameter i firmaernes samlede markedsføringsindsats.
Hall Tests
Bruges til her-og-nu målinger af forbrugerens oplevelse i butikken.
Personlige interviews gennemføres uden for eller i butikken efter indkøbsoplevelsen.
Instore Observationer
Analyse af forbrugerens reaktioner, handlings- og bevægelsesmønstre i butikken.
Omfatter struktureret overvågning, ofte kombineret med interviews og eventuelt brug af video.
Ad Hoc Undersøgelser
Online, telefon eller personlige interviews til afdækning af indkøbsadfærd, præferencer og holdninger.
Anvendes også til præ-tests af instore kommunikation.
Brug af Video
Videooptagelser kan være et supplement til instore observationer for at dokumentere adfærden.