Detailhandelsanalyser

Der bruges store summer på markedsføring i og omkring detailhandelskæderne i Danmark; såvel af kæderne selv, som af leverandørerne. Derfor er det særdeles vigtigt at måle effekten af disse investeringer, uanset om der er tale om dagligvareforretninger, kiosksektoren, specialforretninger eller udvalgsvareforretninger.

Traditionelt har man målt resultaterne af markedsføringen i form af butikkernes salgstal, men i dag er dette i de fleste tilfælde ikke tilstrækkeligt, idet markedsføringen i detailhandelen ikke kun har det direkte salg som målsætning, men også indgår som en parameter i firmaernes samlede markedsføringsindsats.

Hall Tests

Bruges til her-og-nu målinger af forbrugerens oplevelse i butikken.

Personlige interviews gennemføres uden for eller i butikken efter indkøbsoplevelsen.

Instore Observationer

Analyse af forbrugerens reaktioner, handlings- og bevægelsesmønstre i butikken.

Omfatter struktureret overvågning, ofte kombineret med interviews og eventuelt brug af video.

Ad Hoc Undersøgelser

Online, telefon eller personlige interviews til afdækning af indkøbsadfærd, præferencer og holdninger.

Anvendes også til præ-tests af instore kommunikation.

Brug af Video

Videooptagelser kan være et supplement til instore observationer for at dokumentere adfærden.

Kontakt os for en snak om din næste undersøgelse

Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tøv ikke med at tage kontakt. Vi står klar til at rådgive og finde den bedste løsning til dine behov.
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig!

Kontakt os