Kommunikationstest

Inden iværksættelse af en annoncekampagne, en TV-kampagne eller lignende er det ofte en fordel at teste, om målgruppen forstår kommunikationen, om kommunikationen bidrager positivt til afsenderens image og om målgruppen reagerer som forventet. Ikke mindst fordi en test ofte vil være langt billigere end omkostningerne til udarbejdelse og gennemførelse af kommunikationen.

Analyse Danmark tester alle former for kommunikation: print, outdoor, in-store-medier, tilbudsaviser, radio-/TV-reklamer, PR mv.

  • Afhængigt af medie, målgruppe og informationsbehov kan vi gennemføre kommunikationstests i fokusgrupper, som Hall-tests eller online i panel.
  • Kommunikationstests kan gennemføres på alle niveauer fra idé-stadiet til den færdige kommunikation. Jo tidligere testen gennemføres, jo tidligere kan der rettes til, så kommunikationen opfylder målsætningen. Der kan f.eks. også være tale om en klassisk annoncetest, der dokumenterer effekten af en kampagne (recallliking etc.)
    • En kommunikationstest vil typisk munde ud i en rapport, der angiver målgruppens forståelse af budskabet, vurdering og accept af kommunikationen og kommunikationens relevans, evt. købsovervejelser mv. Desuden vurderer vi den sandsynlige succes/det sandsynlige potentiale og giver vore anbefalinger til evt. korrektioner.
  • I forbindelse med alle kommunikationstests er der mulighed for at supplere med kundetilpassede segmenteringsmodeller, f.eks. med udgangspunkt i livsstilsspørgsmål. Herved opnås et langt mere nuanceret billede af målgruppen, end de traditionelle demografiske variable kan give.

Kontakt os for en snak om din næste undersøgelse

Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tøv ikke med at tage kontakt. Vi står klar til at rådgive og finde den bedste løsning til dine behov.
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig!

Kontakt os