Få alt at vide om de danske bankkunder

Bankanalysen 2018

  • En dybdegående rapport fra et analyseinstitut med 15 års erfaring med at afdække det danske bankmarked og give et detaljeret billede af kundernes vaner, adfærd og ønsker
  • Overblik over forskelle på ca. 20 af de største pengeinstitutter i Danmark, på udvalgte spørgsmål
  • Svar fra ca. 6.000 kunder i danske pengeinstitutter
  • Mulighed for at opnå indsigt i bankernes positioner i forhold til hinanden på alle de vigtigste parametre
  • Viden om holdninger og adfærdsmønstre mht. pengeinstitut, netbank, mobil/tabletbank og betalingsformer, hvilken loyalitetsgrad (Net Promoter Score) pengeinstitutterne har samt hvilken andel af kunderne, som overvejer at skifte bank
  • Muligheden for at se udvikling over tid på centrale parametre
  • Indsigter, der kan anvendes som et skarpt værktøj til at træffe bedre beslutninger og udvikle bedre strategier på et solidt vidensgrundlag, samt til marketing- og PR-formål, alt sammen med kunden i centrum

Selve Bankanalysen 2018 koster 18.500 kr. ekskl. moms.

Ved køb af bankanalysen er der god mulighed for at opnå endnu større indsigt ved at tilkøbe følgende:

  • Et kommenteret specialafsnit, der på alle spørgsmål benchmarker fem banker (efter eget valg) over for hinanden. Herved er det muligt at se resultaterne for et pengeinstitut sammenholdt med de fire nærmeste konkurrenter*.
    Dette specialafsnit koster 7.000 kr. ekskl. moms.
  • Mulighed for selv at udvælge og håndplukke kombinationer af særligt interessante spørgsmål og tilgængelige baggrundsvariable. Derved kan du få svar på lige præcis det du ønsker: F.eks. hvilke segmenter, der vælger hvilke banker, hvilke parametre, der er vigtigst for forskellige kundeprofiler eller hvilke forskelle, der er på jyske kunder og kunder fra hovedstadsområdet
  • PowerPoint-præsentation med samtlige figurer fra Bankanalysen 2018

Hvad er det nye i Bankanalysen 2018?

I årets udgave af Bankanalysen går vi blandt andet i dybden med ​kundernes behov, ønsker og krav, når det drejer sig om rådgivning og kontakt med pengeinstituttet.

Herudover ser vi på hvilke betalingsformer, der står for den største andel af betalingerne, når vi køber ind i supermarkedet eller på nettet. Er de traditionelle betalingskort stadig den stærkeste spiller og hvor performer de nyere kontaktløse betalingsformer, som MobilePay og Apple Pay? Det kan Bankanalysen 2018 give svar på.

Hvem henvender Bankanalysen 2018 sig til?

Bankanalysen henvender sig til en bred vifte af interessenter inden for den finansielle verden, såvel som uden for den finansielle verden.
Udover den oplagte relevans for pengeinstitutter, f.eks. i forhold til strategiudvikling, markedsføring og PR, kan bankanalysens indsigter også anvendes af virksomheder, som leverer services til pengeinstitutter, f.eks. IT-systemer, samt andre samarbejdspartnere inden for f.eks. rådgivning og revision m.m.

Hvis du vil vide mere om, hvordan Bankanalysen 2018 kan være relevant for dig og din forretning, er du velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.

*Af datamæssige årsager foretages der ikke sammenligning med pengeinstitutter, der har for få besvarelser fra deres kunder.