Hvilken metode skal jeg vælge?

Analyse Danmark tilbyder et bredt analysesortiment. Vi håndterer alle faserne fra sparring med kunden omkring problemformulering, rådgivning om metodevalg, gennemførelse til afrapportering med konklusioner og klare anbefalinger.

Kvalitative metoder

Læs mere her

Kvantitative metoder

Læs mere her

Metode triangulering

Læs mere her

Hvilken metode er den rigtige i forhold til din problemstilling?

Hvilken metode, du bør vælge, afhænger af flere faktorer f.eks:

Din konkrete udfordring/problemstilling – f.eks. om du har behov for at komme i dybden med et emne og/eller ønsker at kende til fænomeners udbredelse

Undersøgelsesemnet (f.eks. kompleksiteten eller om det er et tabubelagt emne)

Målgruppen (f.eks. hvor svært det er at få adgang til målgruppen)

Tiden du har til rådighed

Dit budget

Analyse Danmarks undersøgelse har bidraget til stor markedsindsigt, hvor vi både har fået be- og afkræftet nogle af vores antagelser om vores position på det skandinaviske marked. Det betyder, at konkurrencebilledet er blevet trukket skarpere op og snævret ind. Konkret har vi blandt andet brugt rapportens konklusioner til at ændre salgsstrategi inden for en særlig kritisk produktkategori i vores sortiment.

Michael Ellegaard Sørensen

Kontakt os for en snak om din næste undersøgelse

Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tøv ikke med at tage kontakt. Vi står klar til at rådgive og finde den bedste løsning til dine behov.
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig!

Kontakt os

Kontakt os for en snak om din næste undersøgelse

Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tøv ikke med at tage kontakt. Vi står klar til at rådgive og finde den bedste løsning til dine behov.
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig!

Kontakt os