Internetinterview (CAWI)

Vi har stor erfaring med internetinterview.
I dag er udbredelsen af internetinterview  (CAWI, Computer Assisted Web Interviewing) langt større end i 1997, hvor Analyse Danmark blev etableret. Traditionel dataindsamling, telefonisk (CATI) eller postalt, tager lang tid og kræver et stort produktionsapparat. Dette medfører ofte dyre undersøgelser og resultater, som kan være forældede, når de foreligger. I internetbaserede undersøgelser inviteres respondenterne direkte via en hjemmeside eller en e-mail.

Med internettet er det muligt at flytte store mængder af data og informationer til et stort antal personer meget hurtigt. Vores erfaringer viser, at størstedelen af besvarelserne i en online-undersøgelse kommer inden for 2-3 dage. Selv omfattende undersøgelser kan gennemføres meget hurtigt

Fordele ved internetinterview

  • Analyse Danmarks Hall-test giver mulighed for at gennemføre det nødvendige antal personlige interview inden for ganske kort tid, 2 – 3 dage
  • Hall-testen gennemføres af vores erfarne interviewere, har typisk en varighed på 5 – 10 minutter, og omfatter sædvanligvis 100 – 200 interviews
  • Vi kan normalt gennemføre en Hall-test inkl. afrapportering på 5 dage

Panelundersøgelser

WPanelundersøgelser er, som navnet indikerer, undersøgelser som gennemføres via et panel. Et panel defineres typisk som “en samling af personer, der over tid deltager i flere undersøgelser” og er en metode, som har været benyttet i mange år. Når der er tale om et internetpanel foregår undersøgelserne via webspørgeskemaer (CAWI), som udsendes pr. e-mail.

  • Kombinationen af en høj internetpenetration og høje omkostninger i forbindelse med traditionelle dataindsamlingsmetoder har gjort panelundersøgelser til en meget udbredt og attraktiv undersøgelsesmetode i Danmark

Et af de mest afgørende parametre for kvaliteten af en panelundersøgelse, er selve panelets kvalitet. Herunder tænkes især på rekruttering, panelhåndtering og metodik i forhold til udtræk af stikprøver. Selve webspørgeskemaets kvalitet er naturligvis også en væsentlig faktor.

Undersøgelser af høj kvalitet

I dag har 86 % af befolkningen mellem 16 og 74 år adgang til internettet enten fra hjemmet, arbejdspladsen eller uddannelsesinstitutionen.

Det er en af de højeste internetpenetrationsgrader i verden. Der er i dag så godt som ingen barrierer for undersøgelser via internettet. Hvis du sørger for at vælge en seriøs leverandør af online analyser, vil du på en hurtig og effektiv måde kunne få et godt og solidt beslutningsgrundlag af høj kvalitet.

Flere sammenligninger af forskellige dataindsamlingsmetoder viser, at kvaliteten af panelbaserede undersøgelser er ganske høj. Samtidig oplever man med telefonbaserede undersøgelser stigende problemer.

Det drejer sig bl.a. om forbrugernes ændrede adfærd i relation til telefoni med et fald i antallet af fastnettelefoner, en stigning i arbejdsgiverbetalte mobiler og en tendens til ikke at svare på opkald fra ukendte numre.

Kontakt os for en snak om din næste undersøgelse

Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tøv ikke med at tage kontakt. Vi står klar til at rådgive og finde den bedste løsning til dine behov.
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig!

Kontakt os